Lätt overkligt


Lätta overklighetskänslor har drabbat mig även dag. Galishimo gav pojkvännen sin tredje ridlektion och Galishimo gick all in för att visa honom allt han kan. Som sagt. Lite overkligt. Eller väldigt overkligt. Pojkvännen och Galishimo busade runt i godan ro och jag försökte att inte lägga mig i så mycket. Sedan skulle de testa att galoppera lite och Galishimo gjorde sitt allra bästa.



Så där galopperade dom runt. Ett arabiskt fullblod på sex år som hjälper en nybörjare att komma igång. Lugn och fin galopp utan konstigheter.
"Det är ju nästan lättare att galoppera än att trava..." konstaterade han efter att han ridit klart.

Ja. Ha. Jaha...

Hade jag inte fått det på bild så hade jag knappt trott det själv... 


.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback