En (nästan) perfekt dag



Jag hade smörjt stövlarna, tvättat mina vita ridvantar, laddat batterierna och bett pojkvännen ta min kamera. Galishimo hade ätit grönt gräs i fem timmar och hade paltkoma. Han var riktigt trött, övermätt och trygg. Det var klart mindre blåsigt ute. Perfekt dag för fina bilder. Och vilka bilder sedan!

Okej då. Inte helt perfekt dag. Jag fick arbeta extra länge på jobbet eftersom jag jobbat dåligt tidigare under veckan på grund av PMS. Jag hade mensvärk och var svettig. Jag log falskt och var sammanbitet gnällig med återhållna ironiska påståenden. Även dessa ridbyxor är för små vilket måste innebära att jag gått upp i vikt avsevärt på sista tiden. Jag blev löjligt retlig över småsaker och hade lätt flottigt hår.  

Men annars: Perfekt dag i mitt perfekta liv! Och bilderna har jag lyckligt tittat på hela kvällen!





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback