Ridkurs igen!


 Hej mamma.

Eftersom du står för 50% av besöken på min blogg så tänkte jag vara extra tydlig mot dig. Till att börja med så hade jag självklart hjälm i hagen när Galishimo pussade mig. Givetvis. Jag går aldrig in i hagen utan hjälm. Vi har redigerat bort hjälmen för konstens skull. Oroa dig inte mer över det. 


För det andra så kommer jag att referera till ett tidigare inlägg mamma, och det inlägget dyker upp automatiskt om du klickar på den texten som är blå. Hänger du med? Bra. Ring annars. Nej du stör inte. Absolut inte. Jag har inget vettigt för mig och kan absolut bli avbruten. Jag bloggar ju. Då betyder det att jag inte gör något. Är vi överens?




 Nu har jag i alla fall bestämt mig. Jag ska gå på kurs med Galishimo igen. Vi har inte gått på kurs på två år och jag har inte saknat det. Jag har mest känt mig dålig på kurserna och jag har varit för rädd, för att ta in instruktionerna bra. Men livet är ju förändring och nu känner jag mig lite tryggare. Jag har kontaktat den portugisiske tränaren (du kan klicka texten där mamma) som jag red några gånger för, förut, och jag ska känna efter om det känns bra eller inte. Det blir en bra liten tripp för mig och Galishimo också. Jag är inte van att åka iväg med honom och det är ju självklart inte Galishimo heller. Så det blir en lagom tripp. Känns det inte bra så slutar jag träna för honom och letar reda på någon annan tränare. Jag har ju all tid i världen. Och det känns inte lika jobbigt nu när Galishimo är så snäll, heller... En arab på fyra år är mycket läskigare att sitta på, än en arab på sex år...


Jag är så löjligt lättflirtad. "Ska jag komma och fotografera dig och filma dig lite?" går hem varje gång pojkvännen frågar. Och jag blir barnsligt glad varje gång. Sedan försvinner jag fullständigt i bildernas värld... 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback