Planera aldrig in en vila


Jag borde aldrig ha planerat in en veckas vila med Galishimo, som jag gjorde för ett tag sedan. Jag brukar aldrig "planera in" vila för det kommer alltid moment av "oplanerad" vila när man har häst. Särskilt när man inte har ridhus.

Vad har hänt nu efter vilan? Jo.. jag har varit småkrasslig och hoppat över pass för att få vila. Vädret har varit det sämsta vädret för årstiden sedan 1965, enligt väderleksrappporterna, med massor av regn och blåst. Galishimo har även, fyra dagar efter vilan, tappat en framsko och dessutom har det lossnat en ganska stor del av hoven som gör att jag är extra försiktig när jag aktiverar honom. Hovslagaren, som normalt behöver 24 timmar på sig att slå på en ny sko (om det nu går efter att hoven gått sönder lite), hade inte tid förrän nästa vecka.

Galishimo är i alla fall glad som vanligt. Lite öm om framfötterna bara men inte halt. Jag är lite frustrerad. Tänk om det blir lite sol och vindstilla dagar framöver och frisk Katarina och häst med skor på alla fyra fossingar. Det är det jag väntar på!

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback