Duschträning och cavalettiträning

Vi tränar på att stå i spolspiltan och så tränar jag på att duscha honom. Jag har blivit bättre på att hantera honom nu. Jag lär mig hela tiden. Duscha får han göra varje dag nu. Varje, varje, dag. Jag har spolat ben och rumpa på honom i över en månad nu. Jag går någon centimeter längre upp med duschstrålen mot hans kropp, för varje gång. Han blir lugnare och lugnare med uppgiften, men ännu inte riktigt trygg. Målet för i år är att jag lugnt och fint ska kunna schamponera in svansen på honom och göra den riktigt vackert ren och silvergrå.

Och sedan har jag ju en lättduschad häst, för resten av hans liv.



Efter att jag duschat honom så tränar vi cavaletti (markliggande bommar som han ska kliva över) och ett pyttelitet hinder. Det blåser ordentligt så jag rider inte. Men det kunde jag lika gärna ha gjort. Han var tryggare, stadigare och mer fokuserad.  

Tänk vad han växer nu. 

Kanske inte på höjden, 

men i själen... 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback