Mental pyspunka


Både häst och matte hade lite pyspunka igår. Femte ridpasset på sex dagar och hyfsat tungt underlag. Galishimo var trött i vänstersidan och jag var bara trött i själen. Inte vågade jag hoppa över det lilla krysset eller. Jag gick och la mig lite besviken men fick nya krafter dagen efter för att titta igenom bilderna idag.

Efter att jag sovit på saken så skämdes jag nästan över hur negativ jag varit. Lite nedlåtande hade jag fnyst
"Han är ju bara en arabhäst, han kan nog inte bättre än sådär...." och nu skäms jag över att jag sa så.

Han blir ju bara finare! Visst är vi båda lite ostadiga när vi rider men framstegen är ju där! Tänk vilken glädje att få ha honom, rida honom och utvecklas med honom.




"Och vänstergaloppen som bara är såååå dålig" gnällde jag igår, och insåg idag att det var en ren och skär förolämpning mot hästen att säga så. Nej, nu ska vi vila och mysa några dagar. Kanske ta en promenad i skogen och bara chilla. Så matte ger araben den kärlek han förtjänar. Det är så arabhästar växer. 

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback