Livsnerven


 Jag har varit lite sjuk i influensa, men kan ändå inte låta bli att ta mig till stallet bara benen bär mig. Och när benen inte bär mig så bär Galishimo mig. Älskade älskade livsnerv. Han har mycket liv och mycket nerv. Idag var han bättre än vad han någonsin varit. Kan inte sluta älska energin och arbetsviljan och känsligheten. Idag var det både en grävskopa vid hagen och en skottkärra som inte varit där, precis så han fick träna på att titta lite. Förra veckan stod det en lastbil vid ridbanan också. Det har varit perfekta träningsmoment.

Vi red i stora cirklar och stora åttor och han var jämn och stark och pigg och superlydig. Rekordlydig. Om jag bara lutar mig tillbaka i galoppen, och om jag gör absolut ingenting alls utöver att åka, så hittar han formen själv efter bara tre eller fyra galoppsprång. Så om jag inte stör honom så utvecklas han snabbt. Sommaren kan bli helt fantastisk om han fortsätter vara så här fin!


Gammal bild från 2014...




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback