Jag och verkligheten...


Ni vet, det där Eskadron-märket som jag tyckte var så underbart hippt, fräsigt och färgstarkt och som jag dagdrömde om? Det just här ovanför och de som var av samma märke. Jo. Så här är det. Jag överskattade min ekonomi gravt, som vanligt, och fick rota i REA-lådan efter ett tåligt regntäcke till Galishimo. Så det fick bli det här i stället.



Jag är inte MISSNÖJD. Jag är fullständigt övertygad om att Galishimo är man nog att bära upp ett prickigt rosa täcke med små ponnier på. Jag är också en kvinna av rang som fixar prickigt ponnytäcke. Märket heter "Weatherbeeta" och just denna design heter "Joules" och tydligen ska det vara av jättebra kvalitet. Det får man ju hoppas, eftersom Galishimo demolerar två till tre täcken per år.

Det jag säger är att det bara kostar så lite som en fjärdedel av Eskadrontäcket och ändå fyller samma funktion. Och att ibland får man vara vara glad över att bara ha hittat ett bra täcke till sin häst. Eller att man har en häst. Det kan man också vara glad över. Nu hade jag även råd med ett fleecetäcke till honom, medel mot svansklåda och myggspray. Det behöver han om han ska klara sig under sommaren.

Men min mamma kommer att skratta ihjäl sig...

Först kommer hon att krevera i fnitter.
Sedan blir hon sådär rödögd som hon brukar bli när hon börjar gråta för att hon försöker hålla sig för skratt.

Sedan kommer hon att krysta ur sig ett
"Men så fiiiin...!"


.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback