En upplevelse


Jag och Galishimo har tränat på skogspromenaden över trästockar igen! Tänk vad mycket jag lär mig om honom hela tiden. En gång är ingen gång. Om jag tränar över stockarna en gång varannan vecka så kommer vi ingenvart alls. Max fyra dagar får det gå mellan skogspromenaderna om jag vill ha någon form av utveckling. Annars laddar han bara och jagar upp sig. Idag gick han mestadels nöjt efter mig och var väldigt lätt att hantera över stockarna. Det gäller att repetera med täta mellanrum. Jag blir en bättre hästägare för varje dag. Jag blir mer värdig honom för varje dag.

När vi var på ridbanan efter skogspromenaden så sken en vacker regnbåge ned och landade på fältet bredvid oss. Jag tränade galoppfattning med Galishimo på töm och han såg sagolik ut när han lugnt galopperade runt med sin blöta glansiga päls i solen med regnbågen.

Det är något särskilt med att ha häst. Det handlar inte bara om träningen eller prisrosetter. Det är något med upplevelsen i sig. ..

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback