Get your ass some class

"Get your ass some class - ride an arabian!"

...skrev Linda för några veckor sedan och vi kämpar för att leva upp till det!

Tänk att han gör så mycket för mig. Jag undrar om han förstår någon mening med det. Att kånka runt med mig på ryggen och fippla med finlir och markliggande bommar. Om och om igen. Tänk att han släpper upp mig på sin rygg. Tänk att han springer runt med mig. Tänk att han alltid anstränger sig och håller sig "mentalt uppkopplad" mot mig. ( Han är nästan lite för mycket mentalt uppkopplad, då han inte behöver känna in PRECIS ALLT som händer med mig när jag rider...)

Tänk att han alltid försöker göra rätt. Vilken lyx och glädje och källa till återhämtning han är...

Det handlar inte om priser och prestationer och resultat. Det handlar om honom. Om den han är och vad som händer när vi samarbetar, utan att ens prata samma språk.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback