Ett år sedan terven dog


Nu är det ett år sedan jag avlivade Terven. Sakta och plågsamt har jag släppt greppet om henne. Så många gånger jag suttit på sängkanten och gråtit. Kvällar. Helger. Julledigheten.  

Efter sommaren, när höstmörkret kom, insåg jag till min stora förvåning att och jag faktiskt var mörkrädd, nu när jag inte hade min vakthund hos mig. Jag hade ingen aning om att jag var rädd för mörkret men hon har ju sovit hos mig sedan jag var 20 år.  Jag var tvungen att somna till en ljudbok i flera veckor innan jag klarade av att somna ensam i mörkret med lampan släckt. Jag var liksom hela tiden lite på spänn.

Ingen annan hund fick ersätta Terven detta år. 
Det har bara inte funnits plats. 
I hjärtat. 

Tack för alla trygga nätter. Tack för alla långa promenader.
.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback