Gullighetscertifikat

Galishimo står och väntar på mig när jag går mot hagen.

"Hej, Galishimo!" säger jag.
"Gnägg!" säger han och nickar med huvudet.

"Hej!" säger jag igen.
"Gnägg!" säger han igen.

"Heeeeejj!!!" säger jag fnittrigt en tredje gång.
"Ihhh!" säger han och ruskar på huvudet.

Sedan hör jag Barbros röst från baksidan av ett vindskydd alldeles i närheten.
"Det där var det gulligaste jag sett!" utbrast hon förvånat.

"Då har du inte sett hans nya regntäcke..." tänkte jag. Men jag visade henne inte täcket. Vanliga hästägare är nog inte vana att hantera all gullighet som kan komma med en arabhäst. De kan få en sötchock. Man får bjuda på lite i taget.



Kommentarer

  1. Jättefin💗 han har sånt härligt utryck på alla bilder. Helt vaken och med på vad som ska hända härnäst.
    En riktig fining!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är han?! :D Så kul att du följer oss fortfarande! :D

      Radera
  2. Så. Jäblans. Nöjd. Hest! Fiiiiin hest! Helt klart häst nog att bära upp ett ponnyprickigt regntäcke med rosa detaljer, alla dagar i veckan. :)

    Puss på sötmulen!

    /Fru Direktör

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt pepp!! Det behövs! Hahaha! :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback