Tillbaka till jobbet


 Det är lite kul att komma tillbaka till jobbet ändå, mycket tack vara alla olika alternativ med kläder! Skönt att inte tomt stirra på en osorterad hög med svarta plagg och sucka uppgivet. Jackan är en bolero (den är kort och slutar just vid revbenen) med en massa söta pärlor, linnet under har en svart, fin spets, och så tog jag den blå sjalen av den imponerande mängd sjalar jag införskaffat via nätshopping denna sommar. Jag har hunnit träffa socialnämndens ordförande på jobbet och vi har gått igenom ett personuppgiftsbiträdesavtal inför den nationella brukarenkäten för 2024. 

Det är roligt hur nya titlar florerar och definieras och den här titeln har jag aldrig haft förut: "Påverkare"! Haha, jag skriver inte under några dokument och är inte ansvarig över varken arkivering, genomförande, eller dataskydd, men någon behöver gå runt till olika instanser och säga vad de ska göra, och vilket datum de ska vara klart. Det är jag. Påverkaren. Det känns bra! 

Det är så skönt att ha så många års heltidsjobb på nacken, hela 20 år nu, och jag känner mig lugnare. 
"De här avtalen blir bara bättre och bättre. Jag känner mig helt trygg." sade jag till ordföranden, för det är ju oftast det som man behöver förmedla när det blir sidor upp och ned med juridisk text. 

Det är ju också detta jobb som gör att jag känner mig trygg ekonomiskt och att jag kan ha min lilla bruna häst utan att känna oro. Jag är inte rik men jag är säker. Sedan får man ju köpa att man kanske rider lite mindre, och utmanar sig lite mindre i ridningen, eftersom man ofta kan vara trött efter en arbetsvecka. Men det är det värt! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Den där silverbjälken

Planering med att måla hästtransport

Påskjutet