Tömkörning, med voiceover

Jag kände mig lite dålig igår efter jobbet, och lade mig tidigt för att vila. Men i stället för att krascha och somna med en intensitet som liknar medvetslöshet, som varit mitt ledmotiv halva 2022, så var jag vaken och lekte lite med mobilen. Det är skillnad på trötthet och utmattning, och jag är otroligt tacksam över att mitt lägsta läge ändå är så mycket mycket högre än förut. Många är trötta i januari. Och jag har ju möjlighet att lyssna på kroppen och vila när det behövs. 

Jag gjorde i alla fall en liten enkel film med voiceover kring mitt pyssel med Ares, och satte ut på forumet "Vi med unghästar" på Facebook, och fick överraskande positiv feedback. Det fanns många med samma tänk som jag hade och som berömde metoden och förhållningssättet. Mycket frihet, mycket rörelse, inga inspänningstyglar, försiktighet med invänjning av bett, många gillade vad de såg! Och så får Ares beröm för sina fina rörelser! Jag såg ju på honom att han rörde sig fint när jag köpte honom, men det var ju inte det jag prioriterade, men nu känns det som en trevlig bonus som gör mig hoppfull inför ridningen. 

Här kommer den lilla videon jag gjorde, vill ni se fler i framtiden?  





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet