Att bli frisk igen

 


Sex månader sedan Galishimo dog och fem månader med järntabletter. 

Jag börjar bli människa igen! Sömnbehovet har sjunkit från 9-12 timmar per dygn till de mer normala 7-8 timmarna! Jag har alltså fått fler timmar på dygnet. Jag orkar städa mycket mer, tvättar oftare, och i morse kröp jag spontant under badkaret med en trasa och allrengöringsmedel. Jag dammsuger obehindrat och plockar och fixar. Jag orkar göra det där lilla extra och målar naglarna, sminkar mig noggrannare och pysslar med mig själv. Jag går på gymet ibland men ser till att inte rivstarta. Jag jobbar inte hemifrån längre för att kunna vila i pauser och på luncher, utan dyker glatt upp på arbetsplatsen på morgonen. Jag lyssnar mer på musik, och sjunger till och med ibland. Allt som jag räknat upp här ovan  har varit tungt tidigare. 

Jag jobbar otroligt mycket bättre och mer fokuserat. Det är så mycket roligare nu! 

"Nu blir jag besvärligare på jobbet igen!" varnade jag min chef som skakade på huvudet med ett snett leende. 

Jag är genuint och äkta glad. Jag har kämpat mig igenom detta halvår, och trots att tröttheten kan komma och gå med några dagars intervaller, så känns det som att jag kommit i mål nu. 

Att jag är mig själv igen. 

Som jag saknat mig. 


,


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet