Frisk i fyra veckor!

 


Man vet att man varit dålig länge när man börjar räkna friskdagar. Man vet att man varit under isen länge när man nästan inte vågar säga att man varit frisk ett tag, för man är rädd att bli besviken eller att andra ställer för höga krav på en, och man blir dålig igen. 

Men fyra veckor! Jag har varit frisk i fyra veckor! Jag har haft en förkylning och lite luftvägsproblem men mot bakgrund av vad jag gått igenom så ingår det ändå i att vara "frisk" för mig. Eftersom jag kunde jobba, orkade engagera mig i hästen, och hade ett normalt sömnmönster (utan överdrivet och obehagligt tungt sovande). 

Jag började gyma ganska tidigt när jag började känna mig frisk, men kroppen svarade med ledvärk och påminde mig om att jag är 42 och inte 24. Så jag fick vila de leder som gjorde ont och sedan började jag träna igen när värken gått över. Idag gick jag på fullt ös och ingen led värkte, jätteskönt! Dessutom svettas jag mycket mindre på gymet och det är jag ganska överraskad över. 

Jag har alltid svettats mycket när jag tränar. Den här bilden är över fem år gammal men väldigt typisk för hur jag normalt brukar se ut när jag tränar inomhus. Men nu svettas jag knappt alls! Så något väldigt positivt har hänt med kroppen, och det känns så otroligt mycket bättre! 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet