Underbara käpphästar

Jag log brett och glatt när jag tittade i ridhusets schema och insåg att det är avsatt en timme i veckan på käpphästridning. Jag dör lite av sötdöden. Unga människor med brinnande intresse som får respekt för sin hobby och tillträde till ett ridhus att leka och busa i, en gång i veckan. De får prata häst, lära sig olika dressrprogram och bara har roligt, förhoppningsvis utan någon vuxen, eller någon med dömande blickar, allt för närvarande. Jag gillar trenden med käpphästar och älskar att barn får vara barn. 

Samtidigt så tycker jag det är hiskeligt roligt med själva begreppet käpphäst och roade mig häromdagen att googla på ordet "hästböcker" och bara lägga till ordet "käpp" framför häst, för att få ännu mer intressanta boktitlar. Så här kommer listan på hästböcker som hux flux omvandlats till käpphästböcker. 

Enjoy! 

Käpphästens anatomi

Älskade käpphäst

Jill bland vilda käpphästar 

Förstå din käpphäst 

Lär dig tyda din käpphästs signaler

Dansa med käpphästar 

Från pinne till prispall (okej, den kom jag på själv. Men jag kunde inte sluta skratta...) 

Käpphäst i vardagen

Min första käpphäst 

Så tar du hand om den äldre käpphästen 

Käpphästens grundarbete

Nu kommer käpphästfölet

Käpphästens exteriör 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet