Arbetsprov som illustratör

När jag knäckte till ryggen förra veckan, så pratade jag och kiropraktorn om lite allt möjligt. Plötsligt så blev han nyfiken när jag berättade att jag brukar teckna på min Ipad. Han funderade på om jag kunde illustrera uppdrag, och jag svarade givetvis att jag självklart kunde göra det. Jag skickade lite bilder och ett arbetsprov på en ryggrad i kväll, för att visa vad jag kunde. Det är lite svårt att lämna arbetsprov men det viktiga för mig är att inte prestera 100% när jag gör arbetsprov, det blir för jobbigt och ångestladdat för mig, och jag gör ju verkligen detta enbart för nöjes skull och för min egen utveckling. Jag lägger bara ned en eller två timmar och trots att jag ser lite brister så kan jag sända det som "good enough". Är han nöjd över arbetsprovet så lär han vara nöjd med det andra också. 

Men lite häftigt att det går så snabbt och lätt att rita på plattan nu. Vad snabbt man blir bortskämd. För ett år sedan hade jag ingen Ipad och inte en tanke på att köpa något ritprogram eller någon ritpenna. Sedan köpte jag ett set till mig själv i julklapp för typ 14.000 kronor och sedan följde flera veckor då jag var väldigt frustrerad över hur svårt det var att lära sig rita, då programmet (Procreate) kändes så stort och avancerat. Men nu känns det hur lätt och logiskt som helst. Jag går in med större och större självkänsla och lugn varje gång jag får en idé jag vill genomföra! 

Jag skickade även bilder från uppdraget i januari för att illustrera övningar, och jag fick svar från kiropraktorn nu innan jag skrivit bloggen färdig: 

"[...]så BRA med illustrationerna du skickat, precis det jag söker, illustrationer som går beyond anatomin och med en bild ersätter massor av ord. Jag hittar någon tid framöver så kan vi sätta oss ned och fundera tillsammans.[...]" 

Detta känns ju bara jättekul! 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet