Han gör det bästa av vad han har!

Jag red Galishimo idag, och jag fick lite filmer av oss från Björn, som följde med. Det var blåsigt, kallt och jag är fortfarande lite matt. Galishimo var rätt så pillrig och taktade och skyggade en hel del, men skärpte sig lyckligtvis direkt jag satte mig upp i sadeln, ibland har man tur! 


 Han gör så mycket bra nu, och han använder sin lilla arabkropp så fint. Snacka om att han gör det bästa av vad han har. Han får även väldigt mycket beröm. Idag har vi främst tränat att han ska galoppera från skritt och sedan gå tillbaka från galopp till skritt igen, utan så många travsteg däremellan. Jag övar på att sätta till mig i sadeln så att det inte blir så att jag rycker honom i munnen varje gång jag vill han ska bromsa ordentligt. Han svarade bra men det blir några travsteg efter galoppen, så vi får fortsätta öva. 

Jag har höjt kraveln lite på travslutorna också och jag tycker han svarar så fint och gör sitt allra bästa. Min vita lilla drömhäst! Nu är han förlåten för allt skyggande på våra ensamma uteritter. 

Och just ja... så här såg han ut för fem år sedan. Söta lilla pralinen! 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet