Utrensning

Även idag är jag sjuk, det är en ganska mild förkylning med trötthet, men jag försöker att inte bita ihop och göra för mycket. Lördag och allt. Jag som ville till ridhuset och rida Galishimo. Jag har väldigt svårt för att vara stilla, även när jag är sjuk, så jag har lite försiktigt påbörjat att rensa ur min lägenhet och lite ur förråden, samtidigt som mitt immunförsvar rensar ut virus. Teamwork! Nu har jag flera kassar med skräp här i ettan som jag forslar bort på måndag.

Jag hittade de här ridbyxorna från 2013, nästan oanvända. De senaste sju åren har jag inte vägt 60 kilo igen, och jag lär inte göra det heller. Jag tycker om mat för mycket. Jag ska kolla om Lill-Ebba på stallet vill ha dem då hon redan fått jackan jag också bär på bilden. Det är kul att se grejer komma till användning. Jag bor för litet för att ha ett litet museum med prylar från mitt förflutna i lådorna.


Björn är bäst i världen. Han städade faktiskt ur transporten dagen före besiktning, och idag så tog han sig an transportens och bilens eluttag. Det tog sin lilla tid att montera om allt och jag ser väldigt mycket fram emot att få se och känna hur det känns att fästa transporten nu när allt går mer smutt.


Jag fick en liten film där han testade lysena och allt verkar vara perfekt.  Han kom även med var sin semla till oss och fixade lite kaffe till mig. Efter detta har jag mest legat i sängen och återhämtat mig. En ganska bra sjukdag, faktiskt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet