Tränar med Ipad Pro


Igår satte jag mig med min Ipad Pro igen och kollade igenom en tutorial. Det är så många effekter som jag inte kan ännu så det är bara att titta och testa, och lära sig lite i taget. I går lärde jag mig att alla teckningar spelas in automatiskt och går att spela upp igen ultrasnabbt så man på 30 sekunder ser hur bilden vuxit fram, häftigt! Så jag satte ut en liten film i sociala medier.

Sedan lärde jag mig att man kan dra raka linjer eller runda cirklar genom att hålla ned pennan mer än typ tre sekunder, så väljer programmet att hjälpa mig med formerna. Månen där uppe är ju gjord på det viset, och faktiskt även rävens huvud och kropp. Jag lärde mig också att det går att radera många steg genom att dutta tre fingrar mot skärmen och ja... det finns hur mycket som helst att lära sig. Jag får ta lite i taget.

Allt är så lätt att få bra. Denna lilla räv blev ju helt underbar och gick snabbt att rita.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet