Mental regnkappa på!


Äntligen lossnade förkylningen och jag kunde ta mig ett långt och skönt träningspass efter att jag och Ebba varit ute på morgonritt. Likaså startade jag söndagen med ett ordentligt pass innan jag och Anita skulle rida ut också. Under förkylningen har jag saknat Galishimo så mycket, och allra mest våra uteritter då han är så vaken och har så roligt. Så i stället för att starta i ridhuset så har jag tagit två skritt-turer på vardera timme i helgen. Nästa helg så kör vi igång igen med träningen igen, två veckors lugnare träning har nog gjort oss båda gott.

Det är så tydligt numera att jag tränar mer för själen än kroppens skull. Kroppen är ju som sagt 39 nu och några omvälvande tävlingar eller framsteg tänker jag inte utsätta den för. Själen däremot. Den vill svettas och jobba och röra på sig för att jag ska må bra.

Det må jag väl ge den.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet