Den mentala regnkappan saknas

Jag är fortfarande sjuk och orkar varken träna eller rida, men jag orkar det viktigaste: jag orkar jobba! Jobb betyder cash och cash betyder att jag kan ha roligt sedan när jag mår bättre. Ca-shing!

Det som är jobbigt med att bara orka jobba, är att jag blir ganska låg och lättirriterad när jag inte får röra på mig. Detta förändrade stämningsläge blir så uppenbart när det gått lite över en vecka, utan varken ridning eller träning. Jag blir mer lättirriterad och lugnar inte ned mig lika snabbt som annars. Jag drömmer obehagligare drömmar och känner mig vemodig när jag vaknar. Jag får onödiga existentiella funderingar om vad jag gör på planeten och om jag förvaltar mitt korta, korta, liv här på jorden rätt. Visst är det bra att tänka sådana tankar någon gång då och då, men nu står tankarna i farstun och trampar fram och tillbaka och jag hade inte alls lust att bjuda in dem just nu, just idag.

Att träna kroppen är som att få en mental regnkappa på sig, där saker som faller över en bara helt enkelt glider av lättare. Likaså är det otroligt skönt att få vara med djur. Att kliva in i deras värld och deras medvetanden som består av lukter, ljud och rörelse. Här och nu.


Jag och Galishimo, 2014! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet