Hästtransporten - the never ending story


Jag lämnade in hästtransporten för byte av vinterdäck idag. Det brukar gå på 20 minuter. Efter lite mer än en timme förklarar mekanikerna att flera gänghål i däcktrumman blivit för nötta och utvidgade så de får inte på ett av vinterdäcken. De måste borra om gänghålen en storlek större och sätta på en storlek större muttrar. Det tar några timmar, sade de.

Detta kostar extra pengar också.

Jag är inte helt överraskad eftersom jag vet att något annan trumma i transporten blivit omborrad för två år sedan så det är inte ett helt nytt problem. Bara några nya gänghål. Och lite mer pengar.

Sedan såg jag för min inre syn hur jag kör med transporten genom stan, bromsar vid ett rödljus, och ser ett transportdäck allena rulla förbi bilen, så jag tackade mekanikerna för att de löser problemet åt mig. Det är ett stort plus om muttrar håller kvar däck. Tack så mycket.

Sedan har jag muttrat för mig själv att jag börjar bli förbaskat trött på den där jäkla transporten, alltså... 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet