Morgonpromenad

Elin var morgonpigg så vi tog en liten ridtur innan jobbet idag. Jag promenerade och letade fina vinklar med mobilkameran och ljuslägen, Elin red och kände på nya dressyrsadeln. Även hon blev mycket positivt överraskad över hur djupt och stadigt man satt i den. Nu har jag ju själv ridit i den så mycket att jag börjat vänja mig, så det var roligt att se henne reagera precis som jag gjorde första gången jag satt i den.
"Wow! Vilket stöd den ger!" konstaterade hon.
"Res dig i den! Reees dig i den!" sade jag otåligt och Elin reste sig i den. Momentet kändes lika högtidligt som Jesu Återuppståndelse. Hon stod genast rakt och balanserat. Solen kastade en gloria över hela ekipaget och man anade en änglakör i bakgrunden.
"Hur bekvämt och stabilt som helst!" sade Elin nöjt.
"Visst är det?!" sade jag.


Jag pratade även med en dressyrdomare i helgen och berättade om mitt sadelköp.
"Jo, det är en Lippo Azzario Su..." sade jag och domaren avbröt mig genast:
"En sådan har jag med! Underbar sadel!" och sedan berättade hon att hon tyvärr var utan tävlingshäst för tillfället men att hon inte hade hjärta att göra sig av med sadeln ännu. Hon hoppades den skulle passa även sin framtida tävlingshäst.

Så nu hoppas jag att denna sköna magkänsla sitter kvar!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet