En häst till?

Jag funderar ibland om jag har tid och ork att ha en häst till. Frågan är bara vad jag skulle vilja ha och varför... och till vad? Jag kan sakna både körning och hoppning som läget ser ut nu. Eller en lugn ensam skogstur på lite längre tyglar. Eller kanske bara den där känslan av förändring som är så magisk och spännande och som får hjärtat att skutta lite. Jag har fortfarande svårt att identifiera mig som en typisk tävlingsmänniska som behöver tävlingsresultat för att känna att jag är på rätt väg. Jag trivs bra hemma också.

Problemet är ju att dagdrömmar aldrig försvinner och om jag köper en häst till så är jag glad något år och sedan kan jag mycket väl börja längta lika intensivt efter något annat. Eftersom det är så vi människor är byggda. Vi är längtare. 

 
Den här unghästen tycker jag verkar lite intressant. Shiriki efter Sambesi. Sambesi är nu respektabla 30 år, och verkar lämna efter sig lugna, välbyggda, ganska lågpresterande hästar, som passar utmärkt för hobbybruk. Sedan lämnar hingsten efter sig lite intressanta färger så man inte plockar in fel häst i hagen. Shiriki finns här, på annons!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet