Sommar-ridbanan

Äntligen börjar sommar-ridbanan tina fram och man kan börja rida på den, om man undviker de mest blöta områdena. Galishimo är lugnare än någonsin. Han är inåt bombens snäll och rätt så bekväm. Jag måste använda rösten och peta med spöet och peppa. Han börjar å andra sidan bli starkare i galoppen så det kanske hänger ihop. Han peppar mer när vi galopperar och då kanske han inte har så mycket krut kvar att göra annat efteråt. Han tycker väl han har gjort sitt då...


Hittade denna bild från i lördags och det är nog den mesta PEPP-bild jag lyckats åstadkomma med honom. Det går framåt! Nu ska vi bara få till lika mycket PEPP i vänster varv...

Det är jätteskönt att ha Galishimo på Brönet nu. Det är så otroligt trevlig stämning och ibland när jag känner mig omotiverad så brukar jag tänka att jag kanske hittar trevligt sällskap där, bara jag kommer mig iväg, och det gör jag nästan alltid. Idag var det det tre glada hästar i var sin färg på stallgången, och på ridbanan. Galishimo, Måns och Choise!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback