Lördagsträning

Okej. Jag borde lära mig knoppa min häst. Galishimo borde även lära sig att bli knoppad. Han gav mig 90 sekunder att göra en knopp i pannan och sedan fick det fan vara, enligt honom. Nu fick han ingen knopp i pannan. Han fick ett litet horn. Men han såg bedrövligt söt ut ändå så det fick bli ett litet enhörningshorn idag.


Jag och Galishimo blir mindre och mindre spända åtminstone. Men det är fortfarande lite läskigt att galoppera, för oss båda. Han spänner sig och jag spänner mig, jag driver honom framåt men sitter tungt tillbaka eftersom jag vill klara en "duckning" om den kommer. Idag tyckte jag att jag och Galishimo sprängde alla barriärer med en väldigt snabb och PEPP galopp. Jag var lyrisk. Tyvärr så blev jag filmad av Björn och insåg att min PEPP-galopp egentligen var en "sömnig-söndagsjogg-galopp" och inte alls ett monstruöst supergalopperande. Men vi får jobba vidare. Skönt att veta vad jag ska jobba på åtminstone. Slappna av och rida på!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback