Slask men glädje


Jag var så trött efter arbetet idag och fruktansvärt omotiverad att rida. Men försökte ändå tvinga mig iväg för att se om energin skulle komma tillbaka när jag väl var i stallet. Det gjorde den! Det är så otroligt trevliga hästtjejer på Brönet och väldigt god stämning. Trots att det var slaskigt på ridbanan så kämpade Galishimo på jättefint och gjorde sitt yttersta. Sidoförflyttningarna blir bara finare och finare. Jag log och berömde honom storartat och känner verkligen hur han blir starkare och smidigare av övningarna. Denna vår och sommar kan ju bli hur härlig som helst!

Nu ska jag bara se till att åka till ridhuset till helgen och träna på hemläxan från tränaren, inför nästa kurs. Han skulle ju peppas i galoppen. Det gör han inte gärna i slask. Lite bättre fäste än så vill han ha under hovarna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback