Singel igen

Ja. Jag blev singel igen. Enligt Lagen Om Kränkta Ex (LKE) § 1-3 så skriver man inte varför man blev singel, hur man blev singel, eller vem av oss som var drivande i frågan, i sociala medier. Enligt LKE § 4 så säger man inte heller hur det känns personligen i sociala medier. Enligt LKE § 5 så gör man ett kränkande lagbrott, om man hittar på en lag som heter Lagen om kränkta Ex, eftersom det antyder att någon blivit kränkt. Men va tusan. Alla blir kränkta när det blir slut. Inklusive jag.  Jättekränkta är vi. Jag är lika kränkt som han. Därav den lilla gubben som jag placerat här nedan:


Jag har varit spänd ett par veckor eftersom VI inte har löst VÅRA problem (LKE § 6: prata alltid i neutral vi-form utan att skylla på någon i sociala medier) så min födelsedag blev ju väldigt stillsam, och de här kommande dagarna så har jag verkligen bara tagit det lugnt och satt mig själv på laddning. Mamma har kommit till mig och tagit pulsen på mig och skämt bort mig på födelsedagsmiddag, så det blev bra ändå. Tur att man är introvert och kan ladda batterierna som bäst genom att dra sig undan. Det är både billigt och inte särskilt påfrestande för mina närmaste vänner. Man kan ju hitta på egna lagparagrafer. Typ som dessa:

LKE § 7. Skyll officiellt alltid på problem i "kommunikationen" oavsett vad den andre har gjort.
LKE § 8. Håll envist fast vid att det alltid är lika mycket bådas problem vid en konflikt.
LKE § 9. Ingen partner kan omöjligen ha varit jobbigare än den andra eftersom allt i livet alltid är rättvist.  Jämt.

 Nej, den här lagen tror jag att jag skrotar. Eller vad säger ni?

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback