Så blev livet lite magiskt

Så blev livet lite magiskt i en timme, i alla fall. Jag kunde sluta lite tidigare från arbetet och åkte direkt till stallet. Jag hade så tur att jag träffade på Anna och hennes fullblod, vi var dessutom klara med våra hästar samtidigt, på minuten. Anna hade inte bråttom någonstans och gick med på vilken slags ridtur som helst, så det var bara att bege sig i väg och se vart vi hamnade någonstans. Det känns tryggt att rida med Anna för hon har verkligen stenkoll på sitt fullblod.

Jag kände redan på uppsittningen att Galishimo var lugn och trygg. Och bättre blev det! Vi for ut och travade och galopperade lite, vi plumsade i snön och jag och Galishimo gick i täten. Vi mötte hundar och andra hästar, och såg skidåkare och red genom nya stigar i skogen. Jag och Anna pratade och skrattade. Solen var gul och kastade långa skuggor i snön. Galishimo plumsade glatt med öronen spetsade framåt. Genom knädjup pudersnö, vi red under snötyngda björkar som skapade vackra vintervalv.  Idag var vintern på sitt allra bästa humör.

Det var ju det här jag ville hela tiden. Rida med Galishimo utan att vara rädd. Njuta av naturen och bara lita på att han sköter sig. Tänk att ju mer jag rider honom, ju oftare kommer det att kännas så här. Han börjar bli stor! Han börjar bli trygg!


(Okej då. Det är en fuskbild. Det är Elin och Galishimo från december. Lägg till knädjup snö och en overalltomte ovanpå honom i stället. Lite fantasi får ni väl ändå använda... Det är väl det minsta jag kan begära av er efter min romantiska naturskildring...)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback