Mästerkocken

I går promenerade jag en timme, solade solarium, och lagade fetaost och kycklingpaj, samt gjorde en efterrätt på vit chokladcheescake. Jag diskade noggrant efter mig och lade prydligt fram de sorgliga kopiorna som inte alls liknade bilderna på receptet. Fetaost och kycklingpajen råkade stanna lite för länge i ugnen. Det där sista momentet, när jag skulle breda crème fraiche som sista lager på cheescaken... hur är det möjligt? Om crème fraiche är tyngre och har högre densitet än den skälvande luftiga dallriga kakan, hur brer man på den utan att ta med sig hela kakan? Nåja. Båda rätterna smakade bra. Om man blundar när man äter dem.

Min paj som jag ville att den skulle se ut och hur den faktiskt såg ut... 

Idag ska jag rida, och plocka fram oljefärgerna. Jag har ju plötsligt så mycket av mina helger helt lediga sedan jag blev singel. Det känns lite ovant än så länge. Jag gör det jag bestämt mig för att göra på ett icke passionerat och nästan mekaniskt sätt, men jag tror det kan bli bra om jag får in några fler bra rutiner.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback