Det här med bromsen...

Min bil bromsar trots att jag vill köra.
Min häst kör trots att jag vill bromsa.

Jag och Anna var ute och red idag igen, och jag deklarerade matt att jag var lite för trött efter jobbet, för att våga utmana mig och galoppera så mycket. Men några steg borde jag ju göra bara för att försöka och göra så gott jag kan. Bara tre fyra steg. Och sedan en frisk trav, kanske?

Nu är det ju så här... att under tiden som jag sliter mig trött på jobbet, så laddar Galishimo batterierna i hagen. Han ville gärna utmana sig själv och galoppera mycket. Så mycket att jag inte fick stopp på honom. När jag äntligen lyckades släppa mitt paniksnöre och med nöd och vånda lyckades få honom på en liten volt så han äntligen slutade galoppera, så var jag lite besviken på honom.
"Men du skulle bara veta hur lycklig han såg ut!" sa Anna

Så där kom han undan, Galishimo. Tur att han har Anna på sin sida. Annars hade han råkat ut för sin bittra matte. Och då hade det inte blivit några fler galoppturer. Så det så.


Anna och Pride, med fullt fungerande bromssystem. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback