Cykel införskaffad!


Ja, det blev den här cykeln som införskaffades. En Singlespeed 28" oväxlad cykel från Biltema. Färdigmonterad, med tanke på att jag inte har turen på min sida och förmodligen skulle misslyckas med den banalaste byggsats. Jag som drömde om en fin cykel. En designcykel. Ett objekt att förälska mig i... men nu får den här duga.

Nöden har ingen.... känsla för design eller extravaganser. 

Med inköp av extra lysen för mörkercykling och cykellås så gick allt sammanlagt på en summa under 2000 kr. Men inte var jag tacksam för det. Nej det var jag inte. Surt roffade jag åt mig cykeln, stirrade ogillande på den och snörpte med munnen, och stegade stelt iväg till kassan. Sedan ledde jag surt in cykeln till bilen och fick ju givetvis inte in den i bagaget. Efter att ha surat i tio minuter ute på den kalla parkeringsplatsen, och vridit och vänt på cykeln halvvägs in i bagaget så engagerade jag (surt) en främmande gubbe från parkeringen. Han var på betydligt mildare hurmör, och tur var väl det. Med gemensamma krafter och mycket lirkande fick vi in den i bilen.
"Att det ska behövas en karl för att få in en cykeljävel...." muttrade jag högt och bittert.
"Nä, men... " tröstade gubben och fortsatte vänligt:
"Det berodde nog bara på att vi var TVÅ som hjälptes åt..."
Men jag tackade i alla fall och pallrade mig surt hemåt.

Nu får jag givetvis inte ut den ur bilen. När jag (surt) lämnar min bil för reparation på onsdag måste jag förmodligen be en reparationsgubbe hjälpa mig ut med cykeln.

Men jag kommer att klara mig. Det är huvudsaken. Jag kommer att fixa allt själv och förmodligen får jag även råd med bilreparationen. Jag har definitivt haft det värre. Betydligt värre.

.

Kommentarer

  1. Om du döper den så ska du se att det känns bättre! Traditionell, en smula alldaglig men ack så pålitlig. Olle? Eller något med indianstuk ty lite skäckaktig är den - Hoppande Kedjan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt tänkt på det Ellinor! Min racercykel kallade jag "Pintan" (en Columbus Pinta) och min mountainbike kallade jag "Bonk". Kan inte komma på något på den här just nu bara. Ska fundera på det!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback