Som en gummiboll

Ikväll skulle jag rengöra Galishimos sår och titta till honom lite. En timme senare är jag ensam nere på ridbanan och rider honom. Fråga mig inte hur det gick till. Jag tror jag fick en liten black-out på en timme och gick på autopilot. Han verkade bara så fräsch och såren verkade gå ihop så fint. Han var mjuk och fin att rida. Han var mjuk som en gummiboll.... Det kan jag inte påstå att jag var. Jag var mindre mjuk och mindre gummibolls-aktig. Skrapsår på båda handflatorna, på höger knä, på höger höft och så är jag väldigt stel i högeraxel, sådär så att man måste grimagera om man ska lyfta hårborsten för att kamma sig.

Men så länge han är fräsch så är jag glad.

Tack till Mari som fotograferade oss på tisdagkvällen! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback