Hon fattas mig


Livet är tråkigare utan terv. Så är det bara. I veckan köpte jag en jättefin regnjacka, snygga regnbyxor och en ordentlig ryggsäck ifall jag vill ut och vandra på min semester. Terven hade verkligen älskat detta inköp och med glädje följt mig ut på en långvandring i dåligt väder. Alla lukter kommer fram efter ett regn. På sommaren kan man känna hur skogen riktigt osar av lukter efter att regnet fallit. Och så blir det inte för varmt heller. Terven hade älskat det. Att vara ute. Och lukta på grejer. En mulen och blöt sommardag.

Nu är jag ju helt ensam och det spelar ingen roll för någon annan, om jag har köpt regnjacka eller inte. Det känns bara konstigt.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback