Framtidsglimtar


Idag peppade min kära mamma mig genom att filma mig och Galishimo. Han fladdrade runt som den fjäril han är. Särskilt svansen fladdrade, jag höll på att trassla in spöet i svansen flera gånger. Han var inne på att träna galopp. För det är ju det vi har tränat på. Jag var mindre sugen på att träna galopp. Jag försökte påminna  honom om att det är jag som rider honom, och inte han som eskorterar mig. Galishimo fladdrade runt, hittade saker att vara rädd för, och sedan så kom han ibland på varför vi var på ridbanan, och så glimtade han till under några korta, korta ögonblick. Sådär så man blir förälskad och beroende av honom. Som små små sekunder av löften där han säger:



"Så här fin blir jag, om du bara ger mig lite mer av din tid, och lite mer av ditt tålamod..."





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback