Vårvärme och öppnor


 Äntligen kom värmen! Vilken tuff vår det varit! Hela vintern och april har inte varit sköna månader men nu äntligen verkar det lossna. Jag har längtat otroligt mycket. 

Ares förstår bara mer och mer. Nu kan jag göra öppnor på väldigt lätt tygelkontakt. Det var väldigt ofrivilligt som jag avslutade ridpasset och satt av idag för jag ville bara fortsätta, och fortsätta och fortsätta! Men det är ju inte Ares behov. Hans behov är fortfarande att koncentera sig några få minuter per pass och sedan vila och ha det bra däremellan. Han blir lättare och lättare på hjälperna så det är bara att repetera tills han är helt med på uppgiften och slappnar av med den. 

I går var det en annan häst på ridbanan och då tappade jag kontakten en hel del, så det blev lite mer slitande och dragande än vad jag brukar, men idag var det också en häst på ridbanan, och då var han ändå fokuserad på mig! Framstegen kommer så snabbt! 

Denna underbara häst är verkligen rolig att rida varje dag! Jag vill bara upp igen, och igen, och...! 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet