Jobbet går BRA!

Jag har ju haft problem med trötthet nästan hela året och engagemanget på arbetet har inte varit toppen. Jag har många minustimmar på flexen och järnbristen har gjort mig väldigt trött, ibland även yr. Men allt blir bättre. Hela tiden blir det bättre. En dag i taget. 

Jag fick dock ta på mig rollen som processledare på arbetet under hösten, och det är lite olikt mina tidigare uppgifter som mest har handlat om utredningar och utvärderingar. Att leda andra är något som jag medvetet undvikit under alla 18 år jag arbetat för kommun eller stat, liksom att ta på mig en chefsroll. 

Jag blev även ordförande på bostadsrättsföreningen för två år sedan och det har varit blandade upplevelser, men jag lär mig. 

Plötsligt uppstår dock behovet på arbetet och jag är den enda som har den luckan. Och det blir flera uppdrag inom processledning som lades på mig. Man ska ju alltid vara tacksam över variationer i arbetet, och dessutom kan det vara bra att redovisa lite nya arbetsområden vid en löneförhandling. Så det var bara att kliva in och hjälpa till så gott jag kunde. Ibland har jag misstolkat eller behövt förhandla med dem jag varit processledare åt, men så bra det gått! 

Nästa år har jag fler verktyg och kan göra mitt jobb ännu bättre. Såklart jag ska fortsätta utvecklas inom detta! 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet