Glad efter träning


Så testade jag gymet igen då, efter ett väldigt långt uppehåll. Jag brukar känna mig för trött för att träna. På lördagarna får jag ju dessutom lite sovmorgon och stressar inte iväg till jobbet, och i det lilla utrymmet av stillhet och lugn kommer ofta tårarna efter Galishimo. Det var så orättvist. Han förtjänade att stanna kvar hos oss alla. Jag behövde honom. Jag njöt av honom och alla framsteg vi gjort. Jag satte hela tiden små, små, mål som jag längtade att uppfylla. 




Jag såg förresten gamla vinterfilmer igår kväll, där jag red med hjälmkamera. Jag satt här hemma framför datorn och lyssnade på mig själv när jag satt på ryggen på Galishimo och pratade med Anna då vi red. Med kameran påslagen.
"Igår galopperade jag 2,7 kilometer, idag vill jag få det till 3 kilometer!" 

Det var ju inte så att Galishimo saknade kondition utan jag som saknade tålamod att stå ut i den vingliga galoppen med alla minikast och små fnatt. 

Innan vintern var slut förra året så blev det fem kilometers galopp. Fem relativt stadiga kilometer. För att vara Galishimo. 

Alla våra små mål. 

Hur som helst kom det inga tårar i morse, 

och jag kände en enorm lättnad över att det inte föll över mig. Sorg är ju energikrävande och man blir lite passiv några timmar efteråt. Jag lade mina nya morgontimmar till att gå till gymet i stället, och det kändes faktiskt bra. Jag kände mig stark. Jag joggade först 20 minuter i mycket försiktigt tempo, och styrketränade sedan. Jag funderade på att lägga på mer vikter än vad jag brukar, men lät bli för ledernas skull. Man vill ju inte chocka kroppen. 

När jag körde hem bilen efter vintervägarna så kände jag mig riktigt glad. Rörelsen gjorde mig glad. Inte trött och urvriden på energi. Faktiskt glad... och sugen på att kanske plocka fram skidorna. Vore det inte skönt med en liten skidtur snart? Nu när snön äntligen är här? 

Men först måste jag till Ares.

Bett, strösocker och ridbana, blir det! 

Våra nya små mål. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet