Riktiga kängor!

 


Nu väntar dessa på ICA:s postlåda alldeles här bredvid! Jag är så inspirerad! Min mamma är ju jägare och jag lånade dessa kängor av henne, avsedda för jägare som går i skogen, förra påsken. Jag kände direkt "wow!" när jag tog på mig dem. De var mjuka och bekväma och samtidigt vattentäta, tåliga och ska hålla i väldigt många år.

Jag har haft otur med kängor som i princip bara hållit en eller två säsonger, och jag har  haft svårt att hitta kängor som håller riktigt länge. Eller så har kängorna hållit ganska bra men varit stenhårda och försvårar en bekväm överrullning när jag går.

Jag insåg att jag måste gå upp i pris för att slippa köpa nya så ofta. Dessa Crispi-kängor är riktigt dyra på ca 2800 kronor, men jag ser dem som en investering för framtiden. Jag ser fram emot min första höstpromenad i blöt mark med Ares utan att komma hem med blöta, kalla fötter! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet