Lastträning nr 6

 



I helgen hade jag min sjätte lastträning med Ares. Han skulle gå in i transporten själv och även backa ut själv, utan att jag själv skulle gå in i transporten. Så han fick alla anvisningar från mig under tiden jag stod på rampen. Allt går jättebra och fint, och jag har verkligen inget att klaga på. 

Annars har jag lagat mat, sovit och vilat en hel del under söndagen. Det är ju en återhämtningstid man går in i snart nu. December och Januari är ju mörka. Det är nu man vilar sig och reflekterar över hur året har varit och vilken riktning jag vill ta framöver. Jag känner att jag fortfarande behöver vila en hel del, och hoppas och tror att 2023 blir ett återhämtningsår. Nästa år vill jag kunna åka iväg till ridhuset och longera Ares, tömköra honom i skogen, och kanske sitta in honom. Sedan vill jag att min ekonomi återhämtar sig lite mer. Det är dyrt att köpa häst. 

Jag lade även tömkörningsgjorden på Ares igår och kände lyckan pirra genom hela kroppen. Han var helt lugn med att ha gjorden på ryggen och jag drog på och av den, på och av. Från båda sidorna. Han tittade på den med sitt högra öga och sitt vänstra. Ganska intresserad men ändå väldigt avspänd. Snart drar jag gjorden och då är det inte långt kvar tills jag kan tömköra honom! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback