Ares har 125 000 uppspelningar

 


Jag förvånas farande när jag går in på min instagramsida och ser över mina uppspelningar, och ser att det blivit några tusen till. Jag som var så tydlig med att det inte var viktigt för mig att köpa en märkvärdig häst, det var inte vad jag letade efter. Jag sade till alla att hästens psyke och mentala inställning skulle gå över allt annat. Livet spelar mig ett litet roligt spratt och jag blir påmind om att man kan aldrig veta vad som är märkvärdigt. En bestämd och stor attityd hos en liten häst går också hem. 

Jag vet inte exakt hur det fungerar med teknik och algoritmer, jag men jag tror det fungerar ungefär så här: Tekniken märker att folk slutar scrolla och stannar till, att de kanske tittar på klippet flera gånger, och då känner systemet av det, och då föreslår algoritmerna per automatik klippet till fler personer i flödet, för större spridning. Om de andra tittarna stannar till och spelar om klippet så fortsätter algoritmerna att föreslå klippet och lägga in det i flödet hos ytterligare fler tittare. Det vill säga, kommentarer och delningar avgör inte enbart hur klippet sprids, utan även om man stannar upp eller scrollar vidare när klippet kommer. 

Och nu är vi alltså uppe i 125 tusen uppspelningar. Och det stora jämna talet 700 likes. Jag var inte ens i närheten av att tänka mig att det lilla klippet skulle gå  särskilt långt utanför min kompiskrets. 

...Men visst roar det mig lite. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet