Resan - Bilen full av sällskap!

 

Nu är det tidig söndag morgon och jag ligger på hotellet och är för taggad för att riktigt kunna somna om. Igår fylldes bilen med mamma, Anna och Ebba och vi åkte hela vägen till Stöde, utanför Sundsvall för att lämna transporten och hälsa på nya ponnyn Ares. Jag är otroligt tacksam över att jag fått med mig detta gäng på resan. Timmarna flög iväg. 

Tyvärr kom sig ingen för att filma, för alla blev fullt fokuserade på att titta på Ares när vi anlände, men han var precis som i somras. Alla fyra hovar i marken. Lugn och stadig. Snäll och mild. Jag har kliat honom och pratat med honom, och precis som i somras kan man vara i ansiktet på honom och pussa honom och han är bara stilla och mysig tillbaka, och då är han ändå bara två år och nykastrerad. Han har ett väldigt fint lugn över sig, redan nu. Och det är ju verkligen det lugnet jag är ute efter och vill ha. Återhämtning och vila fast ändå utmaning med en unghäst och allt nytt som kommer med det. 

Han har redan fått en hel del vinterpäls och jag är tveksam om jag behöver täcke på honom. Han kommer att bli lurvig som en björn till vintern. Precis som de andra welsh cob-hästar jag stött på förut. 

Jag är så säker på att han kommer att bli helt rätt för mig. 

Nu vill jag bara få hem honom, 

och få en vardag med honom. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet