Tre månader sedan Galishimo dog


Galishimo efter en promenad i Lillskogen i Maj 2015. 
Då hade jag haft honom i fyra år och han var sex år. 
Och han såg ut som en treåring. 
Så fruktansvärt söt. 

Idag har det gått tre månader sedan Galishimo dog. Och jag trodde jag skulle ha kommit så mycket längre emotionellt. Jag trodde att jag skulle ha kommit längre i mitt lugn och min acceptans över att han var borta. Att jag skulle tänka på honom mindre än vad jag gör, och att jag skulle tänka mer framåt. 

HA så fel jag hade. Känslorna är överallt. Jag överskattade verkligen min egen förmåga att hantera sorg. 

Jag diskade i morse, innan jobbet, och sedan bara slogs jag av tanken att jag aldrig får se Galishimo igen, att det inte är en dröm utan att han faktiskt är borta. Söta Galishimo som var rädd för allt. Som alltid tittade på världen som om den var ny. Galishimo som nästan alltid såg ut som ett frågetecken. Så mycket engagemang han väckte. Hos mig, och alla andra. 

Tänk att av allt han var rädd för, 

så var det hans egen mage som dödade honom. 

Jag bara stannade upp i disken och började stirra tomt framför mig, släppte allt, gick tillbaka till sängen, och grät så tårarna sprutade och ögonen blev rödsprängda. 

Min Galishimo, 

som jag skulle ta hand om. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet