Sjuk med ridförsök

Galishimo fick på sig sin tappade sko idag och jag tänkte försöka rida när jag ändå var i stallet. Det skulle jag inte ha gjort. Jag blev jättedålig. Det började som en känsla av mjälthugg i mellangärdet, som sedan nästan kändes som en kramp, och sedan kom yrsel och illamående. Det gick hyfsat bra när vi red, jag noterade mest att jag kanske borde ha låtit bli att rida, men när jag lämnat Galishimo i hagen fick jag sätta mig på stallgolvet en stund.

Men Galishimo var en ängel. Så otroligt skönt att han blir mer och mer förutsägbar. Han gjorde precis vad jag bad om och höll sig verkligen på mattan. Travade fint med framåbjudning och bromsade med små medel. Trots att han vilat en vecka. Inget bråk på hemvägen, inte bråttom, bara en trevlig, fin häst att åka på när man mår "lite halverst" som man säger här i Västerbotten.

Jag är riktigt nöjd över honom nu.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback