Influensa och renskinn

Det var mig då en sjukt seg influensa jag har. Eller vad jag nu har. Min kollega har haft den och Björn har den också. Så jag är inte ensam. Symtomen är att man får febertoppar och blir utmattad titt som tätt, tills man slutligen tror att man fått ett totalt psykbryt och blivit utbränd. Sedan blir man pigg igen i några timmar. Sedan sjuk.

Jag kollade till Galishimo i tisdags och han var pigg och glad och rörde sig fint. Sedan lade jag beslag på Katarinas hund under tiden hon helt ovetandes var ute och red. Han fick en egen liten hundhörna med renskinn (japp, det renskinn jag hade i min lägenhet i höstas, det började tyvärr fälla) och så fick han lite gos och förmaningar om att ligga stilla. Han blev jättenöjd över sin lilla hundhörna. Och även över uppmärksamheten. När Katarina kom tillbaka sade hon att han alltid gillat renskinn, så det blev bingo där!


På våren längtar jag alltid extra mycket efter att ha en hund. Tur man får klappa och greja med andras hundar då och då.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback