Den nya ridvägen var välkänd


Den nya ridvägen, som jag under stor vånda och möda, likt en orädd äventyrare, hade hittat, visade sig vara en välkänd ridväg för andra.
"Är du SÄKER?!" frågade jag besviket Anna som red bredvid mig där jag och Galishimo gick.
"Absolut. Den här slingan hittade jag förra sommaren." konstaterade hon nöjt. Jag fortsatte promenera och drog en djup suck. Jag kan alltså inte ta åt mig äran för detta snilledrag till ridväg.

Fint väder var det i alla fall... och tjejerna jag promenerade med var supertrevliga. Vilken härlig stämning det är på stallet just nu!


Efter ridningen gjorde jag en omelett, och på kvällen lade jag cannelinibönor, purjolök, selleri och bacon i min crock-pot tillsammans med hönsbuljong och låter det koka över natten. Livet är ganska bra just nu. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet