Kärlekshästen

Jag har varit ganska sänkt denna vecka. Jag har jobbat väldigt hårt och blivit väldigt trött. Galishimo har fått leva vildhästliv de flesta dagarna denna vecka, och även idag. För nu orkar jag inte ta mig iväg till stallet. Han går ju på lösdrift med sina kompisar så han klarar sig.

Nu är jag så glad att han är han. Att han kostade 20.000 kronor, att han inte är en stor talang som måste förvaltas och underhållas, att han inte måste topptrimmas till nästa års tävlingssäsong. Han är han helt enkelt. Lite rund om magen och glad i hågen. Han är inte en prestationshäst. Han är en kärlekshäst. Han finns där för att man ska älska honom. Han är en själavårdshäst.

Och dom får vara runda om magen. Själavårdshästarna. Det är nästan en merit att vara lite rund då.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback