Ridglädje och älgtacos!

Jag tog en kvällsritt med Galishimo ensam just när solen höll på att gå ned. Vi red efter Varnvägen och han var glad, positiv och väldigt tittig och lite hoppig. Men verkligen hanterbart hoppig.  Det finns väldigt många olika sätt att vara hoppig på om man är en arab, och nu var det lätta små skutt och inte avancerade akrobatiska skutt. Vi undvek att skritta och travade och galopperade lite för att han skulle tänka framåt och inte försöka vända hem. Han tyckte det hela var ohyggligt spännande. Han gick inte mer än femton meter utan att raskt byta sidospår på vägen eftersom han såg en kvist eller snöklump som han behövde akta sig för. Han bröt ihop och vägrade passera en bajshög. Han drog ihop sig och backade ned i diket för att slippa konfronteras med denna ondska. Så då fick jag kliva av, leda honom förbi bajshögen ("Aha! Det var bara Bajs! Vänta så måste jag stanna och lukta...") och sedan sätta mig upp igen när vi passerat den. Jag kände mig ganska trygg med honom trots detta. Han är inte så tokig, lillkillen. På vägen hem satte jag mig av och ledde honom eftersom det fanns en risk att det hela skulle gå alldeles för snabbt.

Snart ska vi prova åka på kurs tillsammans igen. Nu när jag har bilen.

När jag hade skrivit på papperna om bilen tidigare idag så sa jag:

"Nu kanske det inte blir så mycket kurser med Galishimo... det kanske bara blir tre kurser per säsong... men jag vet att jag kan åka precis när jag vill!" 

Och så är det ju. Jag kan åka när jag vill. Och jag kan strunta i att åka precis när jag vill också. Det finns inga måsten!


Väl hemma så passade jag på att gå på ICA och njöt i fulla drag av att jag kunde handla utan att behöva få dåligt samvete över sparandet! Pappa har ju gett mig fryst älgkött sedan tidigare så jag avslutade dagen med älgtacos! Den lilla lyxen kan jag unna mig!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback